esmaspäev, 8. oktoober 2007

Warrenn Buffett: maailma edukaim aktsiapettur

Kogu maailma meedias lõi hiljuti laineid teade, et staarinvestor Warren Buffettil õnnestus tänavu juba viiendat korda myya PetroChina aktsia. Kuuldustesse syvenenud HMS tabas kuulsa rahamehe New Yorgi tänavalt ning sai temaga kiiresti jutule. "Te ei usuks, kui kergesti see mul käib!" seletas investeerimisguru HMSi ajakirjanikule. Ega ajakirjanik uskunudki. "Vaadake!"

Väikestel kõveratel vanainimesejalgadel vudis Buffett mööduva soliidses mantlis afroameeriklase juurde ning sikutas teda rõivast. "Kuule! Kuule, noh! Mina olen Buffett! Tead, noh, mul oleks hädasti raha vaja, aga rahakott jäi koju ja mobla ei tööta ja autovõtmed unustasin ka tööle! Vaata, siin on PetroChina aktsia! Jõle hea aktsia on, ausalt, noh! Osta ära! No kuula, mis Buffett sulle ytleb! Homme oled rikas nagu vana mees!" Ning tõepoolest, härrasmees sikutas taskust välja paksu tengelpunga.

Naeratades meie juurde tagasi pöörduv Buffett võttis aga põuest sellesama aktsia, mille oli hetk tagasi maha myynud. "Näete! Nii lihtne see ongi. Vaat', mina annan alguses aktsia ostja kätte. Ja kui tema hakkab mulle raha andma, yhes käes rahakott, siis ma teen tema hõlma varjus sellise - näete - nõksaka ning aktsia ongi jälle minu pihus. Keegi ei saa arugi! Kogu asi on randmes, ytlen ma teile!"

Talveks kavatseb õnneliku käega suurinvestor asuda investeerimise juurde mõnda soojema kliimaga linnas, kus talvine välitöö niimoodi kontidele ei hakka.

Lahkudes ostis ka meie ajakirjanik Buffettilt mälestuseks ühe Apple'i aktsia. Koju tuua seda siiski kahjuks ei õnnestunud.

Loe ka: Buffett müüs viiendat korda PetroChina aktsiat

Kommentaare ei ole: