reede, 3. september 2010

Süsteemiviga sundis Elisa kliendi Rummu vanglasse

Elisa tegi suve hakul klientidele pakkumise testida nädal aega tasuta mobiilinternetti. Lubatud soodustuse asemel ootas klienti aga kopsakas arve, kiirlaen, kohtutäiturid ning tänaseks juba ka vanglamüürid.

Lugu algas Elisa reklaamikampaaniast, kus pakuti mobiilset internetti nädal aega proovimiseks. Soovi avaldanud kliendile saadeti leping ning netipulk ning klient avastas, et netipulk ei tööta Nõmmel tema elukohas, mispeale klient lepingu Elisas katkestas.

Kõik oli tore kuni hetkeni, mil saabus kopsakas arve. Kliendi järelpärimise peale selgus, et Elisa infosüsteem oli lepingu katkestamise asemel kogemata loonud uue helistamist mittevõimaldava kõnepaketi kuuhinnaga 80 000 krooni kuus. Kliendi ees vabandati ja lubati arve tühistada.

Klient jäi rahule ning unustas probleemi. Kuu aja pärast saabus uus arve samale summale koos viivisega ning helistades selgus, et kahjuks puudub defektsel kõnepaketil infosüsteemis katkestamise funktsioon. Taas vabandati ning lubati süsteemi administraatoril pakett käsitsi eemaldada ja tagasi helistada.

Tagasihelistamist klient ootama ei jäänud ning helistas Elisasse, kus taas vabandati, sest infosüsteem oli administraatorid kahjuks vallandanud ning lubati esimesel võimalusel tagasi helistada.

Kolmas arve saabus kliendi üllatuseks ilma viivisteta ja tänuga 60 000 kroonise ettemaksu eest. Kuna klient ettemaksust midagi ei teadnud helistas ta klienditeenindusse ning sai teada, et infosüsteem oli võlgade automaatse kõrvaldamise raames sõlminud mobiil-ID lepingud kõigi SMS-laenu firmadega ning võtnud tema arvel kiirlaenu. Taas vabandati ning lubati raha tagasi maksta ja esimesel võimalusel helistada.

Paraku klient enam helistada ei saanud, sest kohtutäiturid arestisid laenude katteks juba nädala pärast kogu tema vara. Ühtlasi on Elisa infosüsteem esitanud politseile ka kaebuse kliendile infosüsteemi tõrke tekitamise kohta, mis sundis teda administraatoreid ametist vabastama ja klient on edasiste kuritegude ennetamiseks vahi alla võetud.

"Sai meie firma jaoks natuke võimas infosüsteem loodud, " jäi Elisa esindaja juhtunut kommenteerides napisõnaliseks. Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel sõlmitavad lepingud hoolega läbi lugeda.

Loe ka: Süsteemiviga sundis Elisa kliendi läbi kadalipu

3 kommentaari:

Heelium ütles ...

Süsteemiviga on see, kui keegi süsteemi eest ei vastuta.

Kindel miinus Elisale - minu meelest võiks sellise asja eest juba kellegi Elisas Rummu vanglasse panna; seda inimese ebaseadusliku kinnihoidmise, laimu ja valesüüdistuse eest.

irve ütles ...

Haige Mõistuse Sündikaadi arvamusel tuleks samuti kõik infosüsteemid asendada suure hulga kappidega, kus on pabertoimikud: need vähemalt alluvad inimkontrollile, mitte ei juhi nende elusid ja ei tee neid lolliks.

Oop ütles ...

Õigupoolest oleks kindlam asendada toimikukappidega ka inimesed. Noh, nii igaks juhuks. (HMSi byrokraatiatoimetus)