pühapäev, 5. mai 2019

Helme: Eesti tõlkijate taga on syvariigi rahastus

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna juhtfiguurid Mart ja Martin Helme lahkasid värskes raadiosaates "Räägime asjast" muuhulgas olukorda Eesti tõlkemaastikul. Helmete sõnutsi on tõlkijate tegevuse taga syvariigi vari. 

[---]

Mart Helme: Olen, muide, ise ka olnud kirjastaja ning näinud, kuidas see maailm töötab ja kui vähe tõlkijatele makstakse. Seejuures oli aga huvitaval kombel nii, et ykskõik kui alla me ka tõlkijate tasusid ei tõmmanud ning ykskõik kuidas me neid ka ei tyssanud, ikka ronisid tõlkijad lausa uksest ja aknast sisse ja nõudsid tööd! Olgugi et ykski terve mõistusega inimene selle raha eest ei töötaks! Minu meelest on siin palju kysimärke.

Martin Helme: Ega nad ei töötagi ju. Ma olen ise näinud, kuidas nad elavad. Yks mees elab näiteks aastaringselt Gruusias, ronib mägedes ja joob veini... Ja tegelikult ma olen ikka mõne käest ise kysinud ka, et millest ta elab ja siis on nad tunnistanud, et nad ise ka päris hästi ei tea, kust see raha tuleb. Aga keegi maksab neile, et nad niimoodi tõlgiksid. Ja need ei ole kindlasti mitte peavoolukirjastused, või kui maksavadki, siis ma ei arva, et need firmad ise selle raha leiavad, mina arvan, et see raha on tekitatud nende arvele mingisuguste fiktiivsete tehingute kaudu syvariigi poolt. Olgu see Sorose raha või kelle iganes raha. Yks rääkis, ta muidugi palus oma nime mitte öelda, sest ta kardab kättemaksu, yks rääkis, kuidas ta oli oma silmaga näinud, kuidas tõlkijate liidu koosolekul tysedaid ymbrikke ringi lasti käima. No ja muidugi see autorihyvitusfond, selle kaudu pidi ka hiigelsummasid pestama. Selle systeemi võtan ma, muide, esimese asjana ette, kui ministriks saan.

Kusjuures, sellega pidi veel tõesti nii olema, et mida kehvemini tõlgid, seda paremini makstakse - et ongi nagu väga otseselt eesti keele ja kultuuri hävitamisele suunatud see tegevus!

Mart Helme: See on ikka hämmastav, jah, kui nahaalselt syvariik neis asjades tegutseb. Aga ärgu nad lootkugi, et see pidu enam kaua kestab!

[---]

Kommentaare ei ole: